ХРЕЩЕННЯ ІСУСА ХРИСТА. ПОДІЯ. МЕТА. ОТОТОЖНЕННЯ

Поделитесь статьёй или подпишитесь на обновления:

Практично, в будь якій статті, по хрещенню Господньому, вам будуть пояснювати, що це свято пов’язане з водою, яка має дивні властивості. Зберігайте воду, кропіть цією водою і вона вам принесе щастя. Чи це насправді так? Чи є вода центральним і головним сенсом цього свята? Спробуємо розібратися.

РОЗДІЛ 1. МІСІЯ ІВАНА ХРЕСТИТЕЛЯ

«Тими ж днями приходить Іван Хреститель, і проповідує в пустині юдейській, та й каже: Покайтесь, бо наблизилось Царство Небесне! Бо він той, що про нього сказав був Ісая пророк, промовляючи: Голос того, хто кличе: В пустині готуйте дорогу для Господа, рівняйте стежки Йому!» (Матв.3:1-3). Розпочинається проповідь Івана Хрестителя. Він є знаком для народу, який, подібно зорі Віфлеємській, подібно ангелам, які співають з небес, знаком, дороговказом, спрямовував погляди та думки людей на Христа Спасителя.

«Тоді до нього виходив Єрусалим, і вся Юдея, і вся йорданська околиця, і в річці Йордані христились від нього, і визнавали гріхи свої» (Матв.3:5,6).

  1. Іван Хреститель найбільший, найпотужніший пророк. Із народженими жінками більшої людини не було за величчю духа. Саме це стверджує Христос.

Іван Хреститель, міг би пишатися і бути сповненим гордощів за свої духовні досягнення, як це було у фарисеїв. Але він виявляє надзвичайну скромність і побачивши Христа говорить, що навіть не гідний розв’язати ремінець з сандалів. А треба помітити, що цю функцію виконували винятково раби або слуги. Але, в світлі Христової святості він яскраво бачить свої недоліки, навіть при всій своїй духовній величі. Може в тому і велич? «Я хрищу вас водою на покаяння, але Той, Хто йде по мені, потужніший від мене: я недостойний понести взуття Йому! Він христитиме вас Святим Духом й огнем. У руці Своїй має Він віячку, і перечистить Свій тік: пшеницю Свою Він збере до засіків, а полову попалить ув огні невгасимім» (Матв.3:11,12).

  1. Його вигляд, його слова, його життя все виказувало, що ця людина живе заради Бога.
  2. Він закликав до найважливіших моментів.
    1. Царство Боже наблизилося. Що це означає? Царство Боже – це і є Христос. Ось тут, серед натовпу, стоїть Спаситель і якщо в Старому Заповіті Царство Боже було ще далеченько то саме зараз Царство наблизилося максимально. Тут спаситель.
    2. Треба покаятися. Фарисеї були вимушені іти до Христа бо він був надто популярним в народі. Не прийди і на тебе будуть скоса дивитися.
    3. Треба прийняти водне хрещення. Згідно традиції того часу хрещення приймали лише погани, язичники, не євреї. Іван Хреститель створює певну революцію духовну, коли пропонує іудеям водне хрещення на очищення від гріхів. Він ніби говорить, — вас не порятує належність до особливого народу. Вас порятує жива віра в Бога, каяття, очищення від гріхів.
    4. Створіть гідний плід каяття. Саме каяття указує на ступень щирості віри та бажання змін, на те, наскільки ми тримаємося за Бога і наскільки прагнемо виконувати Його волю.

РОЗДІЛ 2. ДЛЯ ЧОГО ХРЕСТИТЬСЯ ХРИСТУ?

«Тоді прибуває Ісус із Галілеї понад Йордан до Івана, щоб христитись від нього. Але перешкоджав він Йому й говорив: Я повинен христитись від Тебе, і чи Тобі йти до мене?» (Матв.3:13,14).

Для чого Христу, Який святий, безгрішний, Який є Боголюдиною, хреститися від Івана Хрестителя? В посланні Івана підкреслюється безгрішність Сина Божого: «І ви знаєте, що Він був з’явився, щоб гріхи наші взяти, а гріха в Нім нема» (1Iван.3:5). Є декілька причин, які ми і розглянемо:

  • Христос ототожнює себе з людьми. Ототожнення. З’єднання. Це ототожнення настільки гріє душу. Коли ми дивимося фільм, де головний герой невимовно страждає ми, швидше за все, будемо плакати. Це означає, що ми починаємо гостро відчувати те, що відчуває інша людина. Ми, зазвичай закриті, для страждань інших. А тут, душа наша відкривається і ми починаємо так само відчувати як і інший. Напевно, тварини позбавлені такого співчуття і це винятково людська властивість. Христос також сильно співчував. Наприклад, коли помер Лазар, брат Марії та Марфи, сім’ї з якою він дружив, син Божий не міг стримати сліз: «А Ісус, як побачив, що плаче вона, і плачуть юдеї, що з нею прийшли, то в дусі розжалобився та й зворушився Сам, і сказав: Де його ви поклали? Говорять Йому: Іди, Господи, та подивися! І закапали сльози Ісусові…» (Iван.11:33-35). Коли Спаситель народився у Віфлеємських яслах Він також ототожнив Себе з найбіднішими. І зараз Спаситель ототожнює себе з усіма, хто приходить до Нього в молитві. То ж, коли за мене ніхто не плаче, нікому я не потрібне, я завжди потрібне Христу і Він плаче за мене? Так. Саме так. Як за Лазаря закапали сльози так і за кожного, хто в стражданні.
  • Виконати правду. «А Ісус відповів і сказав йому: Допусти це тепер, бо так годиться нам виповнити усю правду. Тоді допустив він Його» (Матв.3:15). Правда – це дивна річ. Напевно, вам доводилося чути народний афоризм, — у кожного своя правда? Це найжахливіше, що ми можемо почути і чим люди можуть користуватися. З одного боку, ніби таке ствердження носить характер терпимості до поглядів інших. Ну у нього ось така правда не займайте його. Але дуже легко переконатися в помилковості подібного ствердження. Вас образили словом, з вами повелися по хамськи. Продавщиця на ринку насварила, образила, принизила. І ви ідете додому з такою гіркотою на душі. А чого ви так реагуєте? У продавщиці своя правда. Політики нам брешуть. В інстанціях до нас ставляться зневажливо. Радійте і не сумуйте, бо у них своя правда. Вас обікрали? Та у тих злочинців своя правда. Щось не клеїться, чи не так? Я вже мовчу про вбивство людини. Про війни. То ж правда одна і вона не в людях. Пророк Єремія дає характеристику людини: «Один одного зводить, і правди не кажуть, привчили свого язика говорити неправду…» (Єр.9:4). (Російський переклад Иеремия 9.5). Де ж взяти правду єдину, точну, одну для всіх правду, інакше люди один одного повбивають, чим вони, власно, успішно і займаються? Правда вона у Бога, а не в людях. Вже цього одного достатньо, щоби стати віруючим. Брехня намагається панувати в цьому світі. Але Бог є правдою. В Бозі немає брехні. Правда – це Бог, це Його заповіді. У науковців сьогодні така теорія завтра інша. У політиків сьогодні одні обіцянки, взавтра інші. І, в кращому випадку, вони вибачаються, що переобіцяли, або свідомо обіцяли неможливе. Зверніть увагу, не просто правду сказати, а правду треба виконати. Христос сам є правда і Він прийшов показати, як ту правду виконувати.

Біблія закликає нас вчиняти так само, бо таке ототожнення і є виявом справжньої любові: «Тіштеся з тими, хто тішиться, і плачте з отими, хто плаче!» (Рим.12:15). Пригадую, наприклад, викладача з семінарії, який розповідав свою історію. Почав проповідувати простим роботягам з метою створити церкву в тій місцевості. І вони його не слухали, тому що той юнак був надто молодий, без життєвого досвіду. Тоді він на деякий період влаштувався вантажником на судноверф і лише після цього його почали слухати. Він відкрив церкву у тому районі. Так ж історія і з капеланами, яких військові ніби пере провіряють. Будете таким, як ми, будете з нами, тоді про щось і поговоримо.

  • Христос приклад, як ми самі повинні виконувати правду Божу, причому Спаситель підкреслює слово «УСЮ» правду. Ознака віруючої людини виконання всієї волі Божої. Бо пропускати щось в стилі, — я те буду виконувати, а те не буду, і є гріхом. Гріх, це коли я не хочу і не буду виконувати деякі заповіді, але ж інші я виконую. Це буде просто смішно. Якщо крадій порушує лише одну заповідь «Не кради» то чи можемо ми його назвати справжньою віруючою людиною? Або ти прагнеш всю правду Божу виконувати, або ні. Тут все категорично.

РОЗДІЛ 3. ДУХ БОЖИЙ СПУСКАВСЯ

«І охристившись Ісус, зараз вийшов із води. І ось небо розкрилось, і побачив Іван Духа Божого, що спускався, як голуб, і сходив на Нього» (Матв.3: 16).

  1. Небо відкрилося. Згадаймо різдвяні події. Коли хор Анголів співав гімни народженому Спасителю, небо відкрилося. Відкрите небо завжди свідчить про особливо важливу подію. В
  2. Дух Божий з неба. Дух Божий спускався з небес. Саме з небес, підкреслює звідки приходить Дух Божий. Небо – це духовна сфера, це місце перебування Бога.
  3. Дух Божий у вигляді голуба.
  • Голуб, щоби ніхто не сказав, що Дух Святий це просто ваше емоційне переживання. Що це щось суб’єктивне. Ні, Дух Святий, це не просто переживання, це об’єктивна реальність.
  • Голуб символ миру. Немає миру на землі. З тих самих пір, як Каїн убив Авеля, а ще до того, як Адам зняв з себе відповідальність перед Богом за власні гріхи і звинуватив свою дружину Єву, так історія людства залита кров’ю. Христос приносить мир. Під час народження Анголи промовляють: «Не землі мир…»
  • Голуб символ лагідності, покірливості. Знаєте в чому проблему з лагідністю (кротостью)? В короткостроковій перспективі лагідність завжди програє. Лагідних вважали в стародавні часи, як втім і в наш час мало що змінилося, слабаками. А в довгостроковій перспективі лагідність перемагає. Якщо я зараз поступлюся дружині, я буду виглядати слабаком, але ж в нашій родині буде панувати мир. Там де лагідність, там дається місце для активних дій Бога. Христос перемагав лагідністю з любов’ю, а не агресією з нахабством.
  1. Дух Божий спускався на Христа. Щоби не було сумнівів, що саме Христос є носієм Божої сили і Божої довіри. Сам Бог – Дух Святий, третя особі Трійці сходить на першого в Новому Заповіті, на Христа, Бо Він є Богом. Дух Святий був на Христі, підкреслюючи, що Христос і є той самий Месія, той, хто схожий на царя, на священника і на пророка, на яких був Дух Божий. Христа повинні сприймати одразу як носія всіх трьох функцій.
  2. Якщо вчитель отримав Духа Божого, Його учні також отримають Духа Святого. Якщо Христос отримує Духа Святого для того, щоби служити Богові, щоби виконати свою місію, то і нам потрібен Бог – Дух Святий, щоби виконати всіляку правду, все, що хоче від нас Бог. Людям це неможливо, Богу все можливо».

РОЗДІЛ 5. ГОЛОС З НЕБА

«І ось голос почувся із неба: Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав!» (Матв.3:17). По русски это звучит так: «…Сей есть Сын Мой возлюбленный, в Котором Мое благоволение» (Матф.3:17).

Три важливі думки на цей останній вірш уривку, який ми сьогодні розбираємо.

  1. Голос з неба говорить про те, що Бог є живий, що Він є особа, що Він може звертатися до людей. Цей голос говорить, що у Бога є розум, воля, почуття. Що з Богом можна говорити, що Його можна чути. Якщо хочете ,це є ще один доказ на користь того, що Бог є. Якщо би якась людина до нас зверталася, чи могли би сказати, — ця людина не існує? Це була би нісенітниця. Така ж нісенітниця, коли говорять, що Бога немає.
  2. Бог Отець називає Христа Своїм Сином. Що ж тут дивного коли ми всі діти Божі? Не зовсім так. Христа хотіли вбити за те, що Він Бога називав Своїм батьком і таким чином дорівнював себе Богові. Велика різниця між нами та Христом полягає в тім, серед іншого, що всі люди створені Богом, а Христос народжений. «Він є образ невидимого Бога, роджений перш усякого творива» (Кол.1:15). Я можу усиновити скільки завгодно дітей і я можу їх надзвичайно любити, але ж усиновлені мають іншу кров, інші гени. Вони, за природою, належать своїм батькам, хоча, за вихованням, тим батькам, які їх виховують. Ми усиновлені Богу через Христа. Таким чином, ми, лише творіння, стаємо дітьми самого Бога. Ще, зверніть увагу, що ніхто з великих лідерів світових релігій, таких, як іслам, буддизм, іудаїзм, не переживав того, щоби відкрилося небо і з небес пролунав глос Бога – саме оце мій сині, в Якому Моя воля. Бог не говорив цього, ані по відношенню до Будди, Моххамеда, Чжуана Цзи, Конфуція.
  3. Третя важлива думка полягає в тому, що саме у Христі добра воля Бога до нас. Ви хочете зрозуміти, як Бог нас любить, дивиться на розп’яття Сина Божого. Ви хочете зрозуміти який є Бог, уважно придивляйтеся, як Христос співчуває людям, як Він жертвує своїм часом, комфортом, зручним життям і все заради спасіння людей. Як Христос відмовляється від царського комфорту, як терпить тупість та грубість, нахабність и зраду і все заради спасіння людей.

ПИТАННЯ: 1) Чому Христос називає Івана Хрестителя великою людиною? 2) Чому Іван Хреститель, саме зараз, говорить, що Царство Боже наблизилося? Хіба воно не наблизилося ще в часи Старого Заповіту? 3) Які головні пункти проповіді Хрестителя? 4) Чому він не хоче давати Христу хрещення? 5) Для чого Ісус Христос приймає хрещення? 6) Як ви розумієте, що Христос ототожнив себе з людиною? 7) Християнство допомагає вам більше співчувати людям і ототожнювати себе з іншими людьми? Наведіть приклади. 8) Дух Божий, який зійшов на Христа, що символізую, чому у вигляді голуба? 9) Що промовив Бог Отець з небес по відношенню до Христа? 10) Які важливі думки з проповіді ви для себе взяли і як це може вплинути на ваше християнське життя?

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *