ЦИКЛ. ДИВОВИЖНА ОСОБА БОГА — ДУХ СВЯТИЙ ЧАСТИНА 7. ВХОДЖЕННЯ ДУХА СВЯТОГО В ЛЮДИНУ (3) ХРЕЩЕННЯ ДУХОМ СВЯТИМ

Поделитесь статьёй или подпишитесь на обновления:

«Я хрищу вас водою на покаяння, але Той, Хто йде по мені, потужніший від мене: я недостойний понести взуття Йому! Він христитиме вас Святим Духом й огнем» (Матв.3:11).

Чому так важливо розібратися з темою хрещення Духом Святим? На те є декілька суттєвих причин.

1) Ми повинні розбиратися з усім, про що говорить Біблія, тим більше коли мова іде про найважливіший дарунок, найбільше чудо з усіх можливих — коли Сам Бог входить в людину і оселяється в людському серці. «..А ви не в тілі, але в дусі, бо Дух Божий живе в вас. А коли хто не має Христового Духа, той не Його» (Рим.8:9). Якщо в нас щось не так з тим, як ми приймаємо Духа Святого, як Він в нас живе, з цим треба розбиратися, погодьтесь, в першу чергу.

2) Іноді, коли ми відчуваємо апатію, самотність, коли виникають проблеми в стосунках, навіть, з братами та сестрами, коли я просто не відчуваю Божої сили, а в житті багато чого не виходить, як кажуть, «не клеїться» приходить зрадницька думка, — а може я не справжній віруючий? Можливо я так і не прийняв Духа Святого? Можливо мені треба щось інакше зробити, щоби стати якісним християнином? І ось тут дуже важливо знати, чи ми правильно прийняли Духа Святого, чи хрещенні ми Святим Духом?

3) Протестанти мають декілька напрямків. Є баптисти і ми ближче світоглядно до баптистів. Є п’ятидесятники та харизмати. Одразу скажу, що ми вважаємо їх християнами та нашими братами та сестрами. Ми разом молимося за Україну та разом прибираємо наше рідне місто. Але, є одне велике але. Колись ми, декілька пасторів, поїхали навчатися в найбільшій церкві України, яка відноситься до п’ятидесятників. І от уявіть собі, помічник головного пастора запитує нас, пасторів, чи ви хрещенні Духом Святим? Пам’ятаю, що мене це надзвичайно вразило. Своїм питанням, цей служитель хотів сказати, що навіть пастори, яких обирає церква і в яких повинна бачити взірець духовності, можуть бути без повноти Духа Святого. Сьогодні, скільки завгодно можна дивитися різні проповіді в інтернеті. І як тільки ви стикаєтеся з харизматичними, п’ятидесятницькими проповідниками, вони обов’язково вам будуть доводити, що ви, баптисти, євангельські християни, точно не хрещенні Духом Святим. І це людей засмучує, це у людей не затверджених хитає віру. Дехто, особливо емоційні люди, не хочуть досліджувати Біблію, і просто ідуть до таких церков. Але, у нас є взірець розумних людей. «А брати відіслали негайно вночі Павла й Силу до Верії. І, прибувши вони, пішли в синагогу юдейську. Ці були шляхетніші (руск. благомісленней) за солунян, і слова прийняли з повним запалом, і Писання досліджували день-у-день, чи так воно є» (Дiї.17:10,11). Верійці виявилися шляхетніші, мудріші, (рос. Благомысленней) ніж інші, тому що вони розбирали все, що їм розповідали, навіть Апостоли проповідували, з Біблійної точки зору. Так мусимо вчиняти і ми.

Одна молода людина, надивившись таких інтернет проповідників, прийшла до мене, щоби повідомити, що уходить до іншої церкви, тому що тут немає хрещення Духом Святим. Я запропонував бути схожими на верійців і розібрати це питання по Біблії. Його відповідь мене надзвичайно здивувала. Він сказав наступне: «Мені Бог відкрив це. В цій церкві люди не хрещенні Святим Духом. А з вами я не хочу сперечатися бо боюсь, що ви мені доведете не те, в що я вже повірив». У мене склалося таке враження, що людина боїться розбирати Біблію. Але ж, якщо ми християни, ми маємо унікальну книгу, яку ми покликані докладно розбирати і все перевіряти Біблією.

РОЗДІЛ 1. ПРО ЩО СУПЕРЕЧКА?

Прочитаємо уривок з підручника «ЗАСАДИ ВІРОВЧЕННЯ Церкви Християн Віри Євангельської України».

1) Пункт перший, таких суперечок, це ознака людини хрещеної Духом Святим – інші мови. «Ознака хрещення Святим Духом. Скрізь у Слові Божому випадки хрещення Святим Духом супроводжуються надприродним проявом – говорінням іншими мовами. Такий духовний прояв ми називаємо знаменням, що підтверджує факт хрещення Духом Святим» (Дії 10:44-46; 11:15-18; 19:1-6).

2) Другий пункт – чого позбавлені ті, хто не має хрещення Духом Святим в п’ятидесятницкому розумінні. «Спочатку Дух Святий приводить людину до спасіння і хрестить у Христа, а згодом Господь Ісус Христос хрестить вже спасенну людину у Святого Духа. Таким чином, хрещення Святим Духом може пережити тільки спасенна людина. У Писанні хрещення Святим Духом завжди йде після народження згори (Дії 8:12-17; 10:44-46; 11:14-16; 15:7-9). Для чого потрібно хрещення Святим Духом. Воно потрібне нам для того, аби краще прославити Бога (Ів. 16:14), для надприродного прояву дарів Святого Духа (1 Кор. 12:7), для управління життям християнина (Рим. 8:14), для святого життя і освячення (1 Кор. 6:11), для радісного життя у Святому Дусі (Рим. 14:17), для життя в дусі (Рим. 8:9). Тобто хрещення Святим Духом дається спасенним людям для того, щоб вчинити їх плідними і сміливими свідками Ісуса Христа. Ознака хрещення Святим Духом. Скрізь у Слові Божому випадки хрещення Святим Духом супроводжуються надприродним проявом – говорінням іншими мовами. Такий духовний прояв ми називаємо знаменням, що підтверджує факт хрещення Духом Святим (Дії 10:44-46; 11:15-18; 19:1-6)»

Підведемо підсумки, — п‘ятидесятники стверджують, що більшість християн протестантських церков не мають хрещення Св. Духом оскільки не розмовляють іншими мовами. Що жахливого у такому ствердженні? Відповідно, всі інші християни не можуть, без хрещення Св. Духом робити найважливіші речі, а саме:

1) Не можуть краще славити Бога і мати велику радість в життя зі своїм Спасителем.

2) Не можуть служити дарами Духа Святого.

3) Не можуть бути керованим Св. Духом.

4) Не можуть жити Святим життям і освячуватися, очищуватися.

РОЗДІЛ 2. ЩО ТАКЕ ХРЕЩЕННЯ СВІТИМ ДУХОМ

«Я хрищу вас водою на покаяння, але Той, Хто йде по мені, потужніший від мене: я недостойний понести взуття Йому! Він христитиме вас Святим Духом й огнем» (Матв.3:11). Як відомо, грецьке слово баптизо, звідки назва баптисти, означає занурення (руск.погружение). Дух Святий сповнює серце людини, яка увірувала. Таким чином, людина занурюється у Духа Святого. З іншого боку, — Дух Святий занурює людину в себе. Зрозуміло одне, що в людину входить Бог це і є хрещення Святим Духом.

РОЗДІЛ 3. В ЯКИЙ МОМЕНТ ДУХ СВЯТИЙ ВХОДИТЬ В ЛЮДИНУ

Дух Святий входить в саме серце людини це ми вже з’ясували в минулій частині циклу про Духа Святого. Це місце називається духовним серцем людини. Саме в серце виливається Дух Святий: «а надія не засоромить, бо любов Божа вилилася в наші серця Святим Духом, даним нам» (Рим.5:5).

А тепер у нас наступне питання, в який момент людина приймає Духа Святого. Є два місця які точно показують коли саме людина переживає хрещення Святим Духом.

Хрещення Святим Духом відбувається в ту саму мить, коли людина увірувала, визнала себе грішною і щиро покаялася. «У Ньому й ви, як почули були слово істини, Євангелію спасіння свого, та в Нього й увірували, запечатані стали Святим Духом обітниці» (Еф.1:13). Як бачимо, сама Біблія перелічує нам три необхідних кроки, які треба зробити, щоби бути хрещеним Св. Духом.

Ще одне місце Біблії говорить про те саме: «І не засмучуйте Духа Святого Божого, Яким ви запечатані на день викупу» (Еф.4:30). Христос є  жертвою, викупом за наші гріхи. Коли ми щиро каємося починає діяти покутна жертва (руск. жертва искупления). І в той самий момент Дух Святий ставить на нас печатку, що ми Його власність.

Відбувається це наступним чином. Перше — людина чує про Христа і про те, що вона є грішною. Саме в такий час Дух Святий стукає в двері серця. Людина визнає себе грішною і відкриває своє серце Духу Святому і Він виливається в наше серце, заповнює його до краю. Дух Святий впливає на думки, на почуття та на вчинки. Все. Людина вже не може бути такою, яка була до каяття.

Народження згори, про яке Христос говорив Никодиму, запечатання Духом Святим, та хрещення Духом Святим, це одне і те саме явище і відбувається воно під час щирого каяття людини. Ми покаялися, визнали своє життя грішним і на нас сходить Дух Святий.

 

Крок 1. Почути Слово істини, Євангелію спасіння.

Крок 2. Увірувати у Христа.

А далі працює Богу. Він ставить печатку Духом Святим, яка підтверджує, що відтепер, ми Його власність.

1) Дух Святий зійшов на Апостолів саме на свято п’ятидесятниці, яке ще називається Днем народження Церкви. Так ці події описані в книзі Дії Св. Апостолів: «А по муці Своїй Він ставав перед ними живий із засвідченнями багатьма, і сорок день їм з’являвся та про Божеє Царство казав. А зібравшися з ними, Він звелів, щоб вони не відходили з Єрусалиму, а чекали обітниці Отчої, що про неї казав ви чули від Мене. Іван бо водою христив, ви ж охрищені будете Духом Святим через кілька тих днів!» (Дiї.1:3-5). Схоже, що учні не дуже зрозуміли, про що піде мова, тоді Христос їм більш докладно пояснив: «Та ви приймете силу, як Дух Святий злине (руск. сойдет) на вас, і Моїми ви свідками будете в Єрусалимі, і в усій Юдеї та в Самарії, та аж до останнього краю землі» (Дiї.1:8). Тобто, нам треба зрозуміти, що Дух Святий, ще не сходив на Апостолів. Тим самим Апостолам, на яких дмухнув Христос, та сказав, що вони приймуть Духа Святого, через декілька днів пообіцяв, все тим самим Апостолам, щоби вони були в Єрусалимі і чекали, коли на них зійде Дух Святий. Елементарна логіка підказує, що Дух Святий на них до свята п’ятидесятниці, не сходив. А що ж це було, коли Христос дунув на своїх учнів та сказав: «Сказавши оце, Він дихнув, і говорить до них: Прийміть Духа Святого!» (Iван.20:22)?  П’ятидесятники/харизмати кажуть, що саме тоді учні прийняли Духа Святого, а ось хрещення Святим Духом вони отримали на день п’ятидесятниці, як інше потужне духовне переживання. Так повинно бути і з християнами. Спочатку вони приймають Духа Святого, а потім повинні хреститися в Духа. Такий погляд є дуже грубою помилкою. Христос дунув символічно, щоби показати, що прийде час і учні приймуть Духа Святого, і будуть мати духовну владу в церкві. Це була така пророча дія, бо часто пророки наочно показували демонструючи волю Божу так, щоби людям було зрозуміло. У мене є лише один аргумент проти такого невірного тлумачення, — остання фраза Христа: «Ви приймете силу, коли злине на вас Дух Святий» (руск. сойдет на вас). Це ж точно означає, що Дух Святий, ще не сходив, чи не так?

2) Дух Святий запечатую тих, хто покаявся та увірував. Нам треба зрозуміти, що коли купець стоїть перед своїм скринею, чи просто перед якимись своїми речами, ці всі речі його без останку, тому що на них поставлена печатка. Зверніть увагу, якщо печатка ставиться на діловому папірці, це означає, що весь цей документ належить господарю та власнику печатки. Так і Бог, якщо вже ставить на нас Свою печатку, то це лише означає, що ми Йому належимо без останку.

Як тільки людина почула Слово істини, цебто проповідь Євангелія, як тільки вона щиро покаялася, одразу Бог ставить печатку Духа Святого. Бо не може Бог ставити печатку, якщо людина Йому належить і водночас частково не належати. Образ запозичений з того часу, коли купці ставили печатки на своєму товарі і це означало, що той товар весь, повністю належав тому купцеві. Не частково, не лише якась частина тих скринь, але повністю все, де стояла печатка. Так само і з Духом Святим. Ми належимо Йому повністю, якщо на нас та печатка. Ми належимо Йому повністю, якщо Він оселився в нашому серці. Бог не може жити в серці частково. Він або живе, або ні.

РОЗДІЛ 4. ОЗНАКИ ЛЮДИНИ, ЯКА ХРЕЩЕНА СВЯТИМ ДУХОМ

Ще раз подивимося в чому нам відмовляють п’ятидесятники та харизмати.

1) Не можемо краще славити Бога і мати велику радість в життя зі своїм Спасителем.

2) Не можемо служити дарами Духа Святого.

3) Не можемо бути керованим Св. Духом.

4) Не можемо жити Святим життям і освячуватися, очищуватися.

5) Немає сили та чудес.

Що ж, давайте подивимося, чи це насправді так і які біблійні, справжні ознаки, що людина є віруючою, яка охрещена Духом Святим.

  • Інші мови — перша ознака? Припустимо, що це перша ознака, тоді для чого Ап. Павло говорить: «Чи ж усі апостоли? Чи ж усі пророки? Чи ж усі вчителі? Чи ж усі сили чудодійні? Чи ж усі мають дари вздоровлення? Чи ж мовами всі розмовляють? Чи ж усі виясняють?» (1Кор.12:29,30). Христос сам дав точний критерій, — це любов до Бога та до ближнього. Бога треба любити, як говорить перша заповідь — «Усім серцем, єством, думками…» та ближнього. Ап. Павло говорить дуже цікаву річ, яку ми прочитаємо в наступному розділі. П’ятидесятники та харизмати стверджють, що саме інші незрозумілі мови є ознакою хрещення Святим Духом. Таких випадки описано лише три. «Усі ж вони сповнились Духом Святим, і почали говорити іншими мовами, як їм Дух промовляти давав» (Дiї.2:4). Тут мова іде за іноземні мови. Друге місце — «Як Петро говорив ще слова ці, злинув Святий Дух на всіх, хто слухав слова. А обрізані віруючі, що з Петром прибули, здивувалися дивом, що дар Духа Святого пролився також на поган! Бо чули вони, що мовами різними ті розмовляли та Бога звеличували… Петро тоді відповів: Чи хто може заборонити христитись водою оцим, що одержали Духа Святого, як і ми?» (Дiї.10:44-47). Петро говорить, що Духа Святого отримали «як і ми». Тобто, вони почули, що ці люди так само розмовляли іноземними мовами, як і самі Апостоли на день п’ятидесятниці. «А коли Павло руки на них поклав, то зійшов на них Дух Святий, і різними мовами стали вони промовляти та пророкувати!» (Дiї.19:6). Ситуація в Коринті, це єдина. І хто доведе, що саме тут розмовляли не на іноземних мовах, а на інших?

Взагалі, іншими мовами в книзі Дії Св. Апостолів зустрічається лише тричі. Коли три тисячі покаялися від першої проповіді Ап. Петра і натяку на таке явище не було. У самарян, які отримали Духа Святого також не було говоріння іншими мовами (Д. Ап.8.17). Коли хрестили євнуха (Д. Ап.8.39). Всі, хто проповідували в Біблії, а таких проповідей дуже багато записано, жодним чином не говорили за необхідність розмовляти іншими мовами. Тим більше ніхто не говорив, що саме це є ознакою хрещення Духом Святим.

2) Любов. Не можливо бути християнином справжнім та не любити Бога. Найважливіша думка, до якої я прийшов, розмуровуючи про Духа Святого, що саме Дух Божий дає нам любов. «Коли я говорю мовами людськими й ангольськими, та любови не маю, то став я як мідь та дзвінка або бубон гудячий!» (1Кор.13:1). І ось критерій Христа: «По тому пізнають усі, що ви учні Мої, як будете мати любов між собою» (Iван.13:35). Людям притаманно ставити акцент на чудесах, а Христос, Ап. Павло ставлять акцент на любові. Якщо ви зростаєте в любові, тоді ви зростаєте в Бозі. Я стверджую, що без Духа Святого немає любові духовної. Тільки хрещена Духом Святим людина буде любити. Яку саме любов дає Дух Святий. Важливий момент! 4 грані любові, яку дарує нам Дух Святий.

  1. Любов до Бога. Людина може вірувати в Бога, але любити Бога, це щось інше. Наприклад, людина, яка любить Бога, не схоче Його ображати, наносити рани, то ж, навіть, коли грішить, кається.
  2. Любов до ближнього, включаючи ворогів.
  3. Любов до Слова Божого. «і, немов новонароджені немовлята, жадайте щирого духовного молока, щоб ним вирости вам на спасіння» (1Петр.2:2).
  4. Любов до церкви. А знаєте, чому ми будемо любити церкву, якщо в нас Дух Святий перебуває? Тому що, Дух Святий хрестить нас в церкву, занурює в тіло Христа. «Бо ми всі одним Духом охрищені в тіло одне, чи то юдеї, чи геллени, чи раби, чи то вільні, і всі ми напоєні Духом одним» (1Кор.12:13). Зверніть увагу на слово «всі». Всі, а не деякі, хто має інші мови. Тому що Дух Святий коли хрестить, дає різні таланти духовні, щоби ми могли служити через церкву один одному і цьому світові добрими справами та проповіддю Євангелія. Також ми любимо церкву, тому що тут служимо тими дарами, які дає нам Дух Святий.

3) Дух Святий приносить силу. «Та ви приймете силу, як Дух Святий злине на вас, і Моїми ви свідками будете в Єрусалимі, і в усій Юдеї та в Самарії, та аж до останнього краю землі» (Дiї.1:8). Скільки людей прийшло через проповідь тих, хто немає ознаки інших мов? Але, як ми вже казали, ця сила стосується і проповіді Євангелія і сила, коли виявляються чуда. Достатньо згадати, як Бог мене один раз зцілив від псоріазу. І ще більш дивний випадок, коли консиліум хірургів сказав, що неодмінно мені потрібна операція. А через декілька днів молитви церкви, лікарі, знов зробили знімок і вже ту операцію відмінили. Насправді, чудес не так багато. Але, якщо запитати кожну людину, яка не має інших мов, але хрещена по справжньому Духом Святим, ми всі можемо розповідати історії, які пов’язані з Божими чудесами.

4) Усиновлення. Ми розуміємо та відчуваємо, що є Божими дітьми, а Бог є нашим батьком. «А що ви сини, Бог послав у ваші серця Духа Сина Свого, що викликує: Авва, Отче! Тому ти вже не раб, але син. А як син, то й спадкоємець Божий через Христа» (Гал.4:6,7). Таке відчуття, що ми Його діти дає Дух Святий, який ще має назву Дух Всиновлення.

То ж, ми розібрали тему хрещення Духом Святим і зрозуміли, що такі вигади, як те, що спочатку людина яка увірувала хреститься у Христа, а потім у Духа Святого, бурний прояв фантазії деяких конфесій, які не хочуть ретельно досліджувати Біблію. Але, ми її і так любимо, попри помилки. Не менша вигадка і те, що знамено інших мов – є ознакою людини, яка хрещена Духом Святим. То ж, перебуваємо в істині і пам’ятаємо, що ми хрещенні Святим Духом, щоби ніхто не хитав нашу Біблійну, щиру віру.

ПИТАННЯ: 1) Чому так важливо розібратися з темою хрещення Духом Святим? 2) Що таке хрещення Святим Духом? 3) Що вас більше всього вразило з п’ятидесятницької точки зору? 4) В який момент Дух Святий входить в людину? Обов’язково наведіть цитати. 5) Чому інші мови не є ознакою хрещення Святим Духом? 6) Які ознаки справжнього хрещення Духом Святим? 7) Що вам сподобалося, що здалося важливим? 8) Ваш досвід хрещення Духом Святим?

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *