ВІД 7 СМЕРТНИХ ГРІХІВ ДО СПРАВЖНЬОГО ЖИТТЯ. ЦИКЛ ПРОПОВІДЕЙ 1. СКИНУТИ КАЙДАНИ ОБРАЗИ. ШЛЯХ ДО ВИБАЧЕННЯ

Поделитесь статьёй или подпишитесь на обновления:

Серійного вбивцю Гері Ріджуея в усьому світі знають як вбивцю Зеленої річки. У 2003-му році Гері був засуджений за вбивство 48 жінок на початку 1980-х років, а при перегляді справи в 2011-му був також визнаний винним у вбивстві Ребекки Марреро, при цьому сам він заявляє, що його жертвами стали близько 60-ти людина. Через стільки років перевірити це не представляється можливим, тому що Ріджуей вважав за краще вбивати повій і безпритульних, про зникнення яких мало хто турбувався. Продовження цієї сумної історії допоможе нам розібратися в темі образи та вибачення.

Також, згадаємо Біблійну історію про двох царів та пророка. Держава Ізраїля, на той час, складалася з двох царств. Одним керував Ахав, а другим Йосафат. На Ізраїль збирається напасти Сіріяни, достатньо потужна армія. «І сказав Ахав, цар Ізраїлів, до Йосафата, царя Юдиного: Чи підеш зо мною до ґілеадського Рамоту? А той відказав йому: Я як ти, народ мій як твій народ, і буду з тобою на війні. І сказав Йосафат до Ізраїлевого царя: Вивідай зараз слово Господнє! І зібрав Ізраїлів цар пророків, чотири сотні чоловіка, та й сказав до них: Чи йти нам на війну на ґілеадський Рамот, чи занехати? (занехати – руск. удержаться) А ті сказали: Іди, і Бог дасть його в цареву руку!» (2Хр.18:3-5). 400 пророків говорять приємне для царя. А що може бути приємнішим ніж перемога? Ти переможеш! Але цар Іудеї має якісь сумніви. Щось якось підозріло вони промовлять, якось надто солодко, нудотно (руск. приторно). І все ж таки кличуть ще одного пророка: «І сказав Йосафат: Чи нема тут іще Господнього пророка, і звернімось до нього. І сказав Ізраїлів цар до Йосафата: Є ще один муж, щоб через нього звернутися до Господа. Та я ненавиджу його, бо він не пророкує на мене добре, а по всі дні свої тільки лихе. Це Міхей, син Імлин. А Йосафат відказав: Нехай цар не говорить таке!» (2Хр.18:6,7). Ось тут і починається наша тема, тому що цар Ізраїлів Ахав зараз надзвичайно ображений на того пророка Міхея. І це ж, зрозуміло, він вже не перший раз стикається з цим пророком, який говорить такі неприємні речі.

РОЗДІЛ 1. ЩО ТАКЕ ОБРАЗА?

Образа це наша реакція на те, що завдає нам біль. Образа – це подія, яка оцінюється людиною, як несправедливість. І ображена починає боротися з цією несправедливістю.

Образа завжди починається з того, як ми розуміємо несправедливу дію по відношенню до нас. Людину можна образити, але людина не буде ображатися. А можна не ображати, а людина все одно образиться.

Образа, це неспівпадіння мого уявлення про себе і те, як до мене ставляться люди. Якщо людина про себе думає, що вона видатна, наприклад, якщо би я про себе думав, що видатний музикант, а мені скажуть, що я поганий, звісно ж я ображусь. Але, якщо мені скажуть, що я поганий інженер, я зовсім не ображусь. Якщо жінці сказати, що вона погана господарка, ой, ой, краще не казати. Але, якщо мені скажуть, що я не так смачно варю їсти, я погоджусь без проблем. Я поганий космонавт і інженер? Без проблем. Згоден. Як тільки людина починає думати про себе значно скромніше, шанси на образу рішуче зменшуються.

Образа – це не просто те, що я переживаю в середині, образа це моє ставлення до того, хто мене образив. Це дуже важлива думка, — образа завжди має прояв, виявлення. Хтось буде заперечувати, що образа може бути мовчазною. Але ж мовчанка, це також форма образи. Давайте подивимося, як образа може виглядати?

РОЗДІЛ 2. ДЛЯ ЧОГО ОБРАЖАТИСЯ? МЕТА

Образа, насправді, має дуже чітку мету, яку людина, може не так чітко усвідомлює. Ось чому Біблія радить нам розбиратися в собі. В Новому Заповіті «Вникай в себя» «Рада в серці людини глибока вода, і розумна людина її повичерпує» (Пр.20:5).

Зазвичай, люди говорять, — Ні, ні, я не образився, з чого ви взяли? Я просто не хочу ту людину бачити і не мати з нею нічого спільного. Я це чую постійно. Дивно, але, навіть, християни, схильні до образ і, більш того, вони про це прямо можуть говорити «Я ображений», «Мене так образили». Дивно, що є якісь табу у християн, які намагаються не переступати. Наприклад, християнин, який скаже, я кожного разу, коли мене виводять, лаюсь матюками, а потім ще і напиваюсь важкими спиртними напоями. Та, борони Боже! А ось сказати, я образився, — це нормально. Нам треба сьогодні сказати чітке – ні, образі, прямо сказати, що образа — це гріх.

Отже, для чого ж люди ображаються?

  1. Щоби позбавитися болю. Як же ж неприємно було Ахаву чути правду про себе та про поразку, яку повинні були пережити під його орудою ізраїльтяни. «А той відказав: Я бачив усього Ізраїля, розпорошеного по горах, немов вівці, що не мають пастуха. І сказав Господь: Немає в них пана, нехай вернуться з миром кожен до дому свого! І сказав Ізраїлів цар до Йосафата: Чи ж не казав я тобі, він не буде пророкувати мені доброго, а тільки лихе?» (2Хр.18:16,17). Царю неприємно, принижують його гідність. Він намагається позбавитися болю тому не хоче бачити того пророка, який говорить неприємне.

   А ось ще питання, чи правильно ви відчуваєте біль? Можливо ваш біль фантомний? Тобто не існуючий. Мені боляче, що на мене не так подивилися? І що з того? Це ж не страшно. Ви ж собі надумали. Мені образно, що мене не подякували. А хто сказав, що вас треба хвалити кожного дня?

  1. Щоби ніколи біль не повторювалася. Ігнорується людина, яка завдала біль. Її, ніби, немає на обрії життя ображенного. Ображеній людині притаманно шукати можливості не перетинатися з тим, хто ображає.

РОЗДІЛ 2. ЯК ВИГЛЯДАЄ ОБРАЗА?

«А той посланець, що пішов покликати Міхея, говорив до нього, кажучи: Ось слова тих пророків, одноусно звіщають цареві добро. Нехай же буде слово твоє таке, як кожного з них, і ти говоритимеш добре. І сказав Міхей: Як живий Господь, те, що скаже Господь, тільки те говоритиму!» (2Хр.18:12,13).

  1. Ігнорування. Мовчанка.
  2. Фізичний вплив, бійка. Несподівано, до пророка Міхея, який говорить винятково правду Божу, підходить один з пророків, який смертельно ображений за звинувачення в брехні і просто б’є Божого правдивого пророка: «І підійшов Цідкійя, Кенаанин син, і вдарив Міхея по щоці та й сказав: Кудою це перейшов Дух Господній від мене, щоб говорити з тобою?» (2Хр.18:23). Таким чином, цей брехливий пророк, викриває свою безбожну сутність.
  3. Крик, дратівливість. Доречи, люди кричать, дратуються, зриваються, тому що ображені.
  4. Підкреслено пагане ставлення до людини. Якщо я на когось образився, а все ж таки продовжую спілкуватися з тією людиною, то, швидше за все, ставлення буде упереджене, позбавлене доброзичливості і поваги.
  5. Помста. Цар віддає наказ, — цього пророка, який не говорить про мене добре, у в’язницю, за грати. «І сказав Ізраїлів цар: Візьміть Міхея, і відведіть його до Амона, зверхника міста, та до Йоаша, царевого сина, та й скажете: Отак сказав цар: Посадіть оцього до в’язничного дому, і давайте йому їсти скупо хліба й скупо води, аж поки я не вернуся з миром» (2Хр.18:25,26). Ось вам і сплелися в єдиний вузол образи ненависть, упередженість та помста.

РОЗДІЛ 3. ЯК ВІДБИТИ НАПАД ОБРАЗИ?

  1. Вибачити – це значить молитися. «А Я вам кажу: Любіть ворогів своїх, благословляйте тих, хто вас проклинає, творіть добро тим, хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто вас переслідує» (Матв.5:44). «Переслідує» — це слово на російську перекладене, як ображати. Та дійсно, ті, хто нас переслідують, нас же і ображають. Можливо ви ніколи за цю людину не молилися. Як тільки вас хтось образив, одразу це сприймайте, як знак, що треба молитися за того, хто вас образив. В вашому молитовному переліку людей, за яких ви молитеся, стане, відтепер, на одну людину більше. Сподіваюсь, що в цьому плані за мене тепер почне молитися значно більша кількість людей)))
  2. Вибачити – це значить, не згадувати більше ті гріхи. Мені, зазвичай говорять, але ж людина не може забувати по наказу. Як ви собі уявляєте, я собі сказав, не думай про образу і не ображайся? Повісь собі замок на вуста і тоді в твоїх думках, з часом, наступить спокій. Коли ми промовляємо, ми собі нагадуємо про наше пораненя, ми себе розпаяємо на ще більшу образу. Запевняю вас, у Бог найкраща пам’ять. Він точно все пам’ятає, але, чомусь, якщо Бог вибачає, то точно вже не згадує. «Буду бо Я милостивий до їхніх неправд, і їхніх гріхів не згадаю Я більш!» (Євр.8:12). Так і ми, коли долаємо образу, вибачаємо, вже більше згадувати і не повинні, не повинні себе розпаляти. Той, хто не говорить за гріхи, вже їх не згадує.
  3. Вибачити – це значить, не тікати від людини, а доброзичливо поводитися з людиною. Вибачити, це доброзичливо з людиною розмовляти. Акцент ставимо на двох словах – доброзичливо і розмовляти. Вам більше не треба
  4. Вибачити – це спробувати зрозуміти людину, яка нас ображає і причини, чому вона так вчиняє. Ми нещодавно говорили з сестричкою з нашої церкви, яку дуже ображає її чоловік. І ось виявляється, що він хворий на діабет, а діабет пов’язаний з підвищеною дратівливістю. Людині важко стримуватися там, де здоровій людині набагато легше стримувати себе. Людина з такою хворобою нагадую добру автівку в якій трохи проблеми з гальмами. Дуже складно таку машину одразу зупиняти. Зрозуміло, що така поведінка буде завдавати лише біль, але ж це і є хрест, який Христос сказав, що нам треба нести. А у мене завжди уявлення, коли нас ображають, а ми не займаємося помстою, але нам дуже важко, Спаситель нас підтримує. До таких людей у нього особливе ніжне, лагідне ставлення. «Досягла вас спроба не інша, тільки людська; але вірний Бог, Який не попустить, щоб ви випробовувалися більше, ніж можете, але при спробі й полегшення дасть, щоб знести могли ви її» (1Кор.10:13).
  5. Вибачити – це елементарно зберегти власне здоров’я і, навіть, більше, своє життя. Стосовно здоров’я – тиск, шлунок, безсоння та інші хвороби, можуть бути наслідком образи, яка нівечить наш стан, і ми не чинимо спротив. А стосовно життя, подивимося, що сталося з пророком, який через свої образи, так і не схотів дослухатися пророка Міхея. «А один чоловік знехотя натягнув лука, та й ударив Ізраїлевого царя між підв’язанням пояса та між панцерем. А той сказав візникові: Заверни назад, і випровадь мене від війська, бо я ранений… І збільшився бій того дня, а Ізраїлів цар був поставлений на колесниці проти сиріян аж до вечора. І помер він під час заходу сонця…» (2Хр.18:33,34).
  6. Вибачити – це пам’ятати, що мене вибачив Бог. Христос розповідав історію про те, як одній людині вибачили величезну суму і ця ж людина, потім, не вибачила тому, хто заборгував зовсім маленьку суму. Ми схожі на ту людину, коли забуваємо, що Бог нам вибачив прогріхи за все життя, тоді, коли ми, іноді, не можемо вибачити те, що не носить такого глобального характеру. Так, образили, не зрозуміли, не сподобалося щось, але ж це не причина, щоби не вибачити людину. «Терпіть один одного, і прощайте собі, коли б мав хто на кого оскарження. Як і Христос вам простив, робіть так і ви!» (Кол.3:13).
  7. Вибачити – це позбавитися від гріха образи і знов повернутися до Бога. Ви запитаєте, та хіба ж ми уходили від Нього? Давайте я нагадаю доволі непопулярну цитату з Біблії: «Бо як людям ви простите прогріхи їхні, то простить і вам ваш Небесний Отець. А коли ви не будете людям прощати, то й Отець ваш не простить вам прогріхів ваших» (Матв.6:14,15). Я сам, власними руками, беру парасольку та закриваюсь від Бога своїм не прощенням. А коли я ту парасольку розкриваю, це означає, що я починаю ховатися від Бога, закриваю Бога сам від себе. Я живу в Божому непрощенні.
  8. Вибачити — це скинути каменюку образи з власної души і відчути надзвичайну легкість, радість. А знаєте від чого відчуває людину легкість та радість? А так буває завжди, коли ми повертаємося до Бога, а не тікаємо від Нього. Прихід до Бога – це завжди радість.
  9. Вибачити — це коли я не займаюся помстою, коли я не виховую, але дозволяю Богові зайнятися тією людиною. «Не мстіться самі, улюблені, але дайте місце гніву Божому, бо написано: Мені помста належить, Я відплачу, говорить Господь» (Рим.12:19). Одна з найбільших спокус для людей, в тому числі і для віруючих, не самому зараз розбиратися і віддати то Богові. Все зо ви можете робити мирним шляхом робіть, але коли люди вас не розуміє, віддавите те Богові. Це значить, моліться за ту ситуація і просіть, щоби Бог втручався і розібрався і виховував Сам ту людину. Коли Христа розпинали, він надав потужній приклад прощення. «Ісус же промовив: Отче, відпусти їм, бо не знають, що чинять вони!…» (Лук.23:34). І ще одна цитата за те, як виглядало прощення у Христа: «Коли був лихословлений, Він не лихословив взаємно, а коли Він страждав, не погрожував, але передав Тому, Хто судить справедливо» (1Петр.2:23).
  10. Вибачити – це припустити, що ми також грішники, когось могли образити, комусь завдати біль, бо, на відміну від Христа, ми всі можемо грішити. До того ж, можливо, що в тих образливих словах та діях, по відношенню до мене, можливо є щось і справедливе. Ось Ахав образився на пророка. А можливо цей пророк Божий дійсно має рацію. Коли нас критикують, в більшості випадків, ми закриваємося, нам боляче. А можливо зараз Бог використовує ту людину? А можливо ми зараз закриваємося від волі Божої? А знаєте, що треба робити? А ви запитайте у деяких людей, тільки не з тих, що вам будуть піддакувати, чи ви правильно себе поводите? Бог хотів використати пророка, щоби зупинити Ахава на його гріховних дорогах,
  11. Вибачити — це знаття кайданів, якими ми прикували до себе того, хто нас образив і носимо його в думках. А це ж так важко когось тягати з собою. Тут буває і самому з собою тяжко, а ще і людину, яка нас образила тягти в думках, почуттях, в настрої. Коли ми вибачаємо, ми розбиваємо кайдани образи і робимо ту людину вільну та ще і, головним чином, себе.

   Напевно, є ще пункти, які би показали сенс викинути образу з свого життя. Але ми спробували окреслити найважливіші.

Доречи, чим же закінчилася історія з тим маніяком, який вбив десятки дівчат та жінок? Гері Ріджуей є одним з найвідоміших американських серійних вбивць 1980-х років. На його рахунку — цілий ряд вбивств, жертвами яких ставали переважно дівчата і молоді жінки. Він був заарештований лише в 1997 році. Його засудили до довічного ув’язнення. Однією з жертв Ріджуея стала 16-річна Лінда Джейн Рул. Її батьки мали всі причини ненавидіти злочинця. Після винесення вироку суддя дав слово членам сімей убитих дівчат. Майже всі з них в гніві проклинали Ріджуея, кажучи, що він це заслужив. Коли підійшла черга батьків Рул, її батько спокійно сказав: «Містер Ріджуей, люди, які присутні тут, ненавидять вас всією душею. Але я не такий, як вони. Я прощаю вас за все, що ви зробили. Ви прощені, сер». Це була мить, коли злочинець заплакав,  його скам’яніле обличчя змінилося.

ПИТАННЯ: 1) що таке образа? 2) Чому люди ображаються? 3) Що ображений хоче показати своєю образою? 4) Чому ображений буде шукати собі союзників? 5) Які форми виявлення образи? 6) Що особисто ви відчуваєте, коли ображаєтеся? Наскільки вам вдається позбавитися від образі і як швидко? 7) Що вам не вдається в плані перемоги над образою? 8) Як це вибачити так, щоби не згадувати гріхи? 9) Часто ви згадуєте, перед тим, як вибачити, що нас вибачив Бог? 10) Після того, як ви вибачили, переважно, як ви ставитеся до того, кому вибачили? 11) Що ви взяли важливого для себе з цієї проповіді? 12) Над чим плануєте працювати по темі образи?

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *